Betacam – על דורותיו וכל הפורמטים שלו – קווים למותו
המרת קלטת אודיו Equipment for Digital conversion המרות אודיו סאונד ל-CD

 

 

קצת היסטוריה על הפורמט Betacam

פורמט ה Betacam הוא פורמט וידאו מקצועי, אשר פותח על ידי חברת Sony, ויצא לשוק בשנת 1982. הפורמט הציג איכות תמונה טובה הרבה יותר מהפורמט הקודם של חברת סוני, U-Matic, שנכנס לעולם הוידאו בשנת 1971. איכות התמונה זיכתה את פורמט הבטהקאם בהצלחה רבה, והוא החל  להיות נפוץ מאוד בתעשיית הוידאו המקצועית, ממצלמות ההקלטה ועד לטייפים בחדרי השידור. בנוסף לחברת Sony אשר פיתחה את הפורמט, חברות גדולות אחרות כגון Ampex, 3M, Maxell, Fuji, החלו לייצר ולמכור קלטות Betacam בעצמן.

Betacam – פרופיל טכני

קלטות ה Betacam הגיעו בשני גדליים פיזיים, המכילים עד 30 דקות ו90 דקות הקלטה. הסרט המגנטי זהה לשני הגדלים, רוחבו 2 אינץ', ומהירות הנגינה שלו היא 4 אינץ' לשניה. על הסרט המגנטי הוקלט וידאו אנלוגי בשיטת Component, כאשר ערוץ אחד מכיל את בְּהִיקוּת התמונה, וערוץ שני מכיל את הצבע.

Betacam SP for Super Performance 

בשנת 1986 פיתחה סוני את פורמט ה Betacam SP, אשר היווה חידוש לפורמט המקורי, ושיפר את רזולוציית הוידאו מ 300 קווים ל 340 קווים. הסרט המגנטי של פורמט הBetacam SP יוצר מתרכובת מתכתית שונה. פורמט זה הפך לסטדרנט המקובל בתעשיית הטלוויזיה והשידור.

Digital Betacam

בשנת 1993 הוצג פורמט ה Digital Betacam. בשונה מהפורמטים הקודמים לו, אשר עבדו עם סיגנל וידאו אנלוגי, פורמט זה עבד עם וידאו דיגיטלי. על הסרט הוקלט וידאו לא דחוס בפורמט D1, הנקרא גם 4:2:2 Component Digital, בעומק 10 bit ובקצב סיביות של 90 מגהביט לשניה. האודיו הוקלט על 4 ערוצים בשיטת PCM, בתדירות דגימה של 48Khz ובעומק 20 bit. בנוסף, נמצאו על הסרט עוד ערוץ CUE וערוץ TIMECODE לינארי. הפורמט תמך בשיטת החיבור הדיגיטלית SDI.

Betacam SX

הוא פורמט דיגיטלי נוסף שפיתחה Sony כאלטרנטיבה זולה יותר לפורמט ה Digital Betacam בשנת 1996. פורמט ה-Betacam SX עבד עם וידאו דחוס ביחס של 1:10 בפורמט MPEG-2 ופרופיל 4:2:2, בקצב סיביות של 18 מגהביט לשניה, שהיה נמוך משמעותית מפורמט ה Digital Betacam. הקלטת האודיו לא הורדה באיכותה, למעט פגיעה קלה בדינמיקה, מאחר ועומק הצליל הונמך ל 16 bit. הסרט המגנטי נשאר זהה לפורמט ה Betacam SP, ולכן היה ניתן להקליט את פורמט הSX החדש גם על קלטות SP ישנות.

אתגרים בהמרת כל סוגי ה Betacam

בעיה אחת מוכרת היא המוביל של הסרט אשר אחראי על הובלת על פני ראש הניגון . זוהי טעות עיצוב מוצר ידועה. המוביל אינו נעול במקומו וקיים הסיכון שהסרט המגנטי יחליק אל מאחורי המוביל  - פשוט יישאר לפני הסרט ולא מאחורי הסרט. התוצאה – לא ניתן לראות כלום. הבעיה הזאת נכונה לכל הפורמטים ללא יוצא מן הכלל. הפתרון הוא יחסית פשוט – לפתוח את המכסה של הסרט ולהעביר ידנית הזהירות את הסרט אל מאחורי המוביל. בעיה נוספת היא מציאת נגן במצב טוב – רוב היצרנים כבר מזמן הפסיקו לייצר חלקי חילוף שלא לדבר על הנגנים עצמם.

אנו בגל קול דיגיטציה מתמחים בתחום של קלטות Betacam מכל דור ומכל פורמט.  אם יש בידכם אוסף של קלטות וידאו Betacam  - צרו עימנו קשר לקבלת הייעוץ המתאים ביותר.


    

 

 

המרת ארכיונים